Sim תראש על דיונה

לא, לא הלכנו לשום מקום. המחסור בעדכונים כאן בתקופה האחרונה (שגם בימים רגילים קצת מתחת לרף הרצוי) נובע בעיקר עקב חתונה אחת מאד ספציפית – זו שלי.

הדברים שאתה לומד בזמן תכנון חתונה הם רבים. למעשה, מדובר בעסק כל כך מורכב ומסובך שאתה מתחיל לשאול את עצמך איך זה שבניגוד לתעשיית הקולנוע שפשוט חוגגת על הנושא, איכשהו אף פעם לא עשו משחק ראוי שסובב סביב עולם החתונות (טוב, אולי למעט משחקי בארבי).

אז השבוע נקווה לחזור לשגרה עם כל הדברים המעניינים שאולי מחכים לנו בכנס E3, אבל בנתיים הנה כמה המלצות למשחקים בהשראת חתונות (בתקווה שלא באמת נראה אף אחד מאלו בכנס). שיהיה במזל טוב.

breakglass

אולם אירועים Tycoon
יצא לנו כבר לנהל חברת רכבות, פיצריה, בית חולים, פארק שעשועים, ואפילו חווה. והרי אם כל זה הצליח, אז הדבר המתבקש מאליו הוא משחק שבו תוכלו לנהל גן אירועים מצליח ולארגן חתונות, בר מצוות ובריתות.

הקונספט יכול לעבוד ומציע הרבה מאד תחכום: בתור מנהלי אירועים שמופקדים על הגן תצטרכו להעסיק צוות עובדים ומלצרים (רצוי מחברת כח אדם כדי לחסוך בעלויות, וכדי שלא תצטרכו להעביר להם את הטיפים שאתם גובים מהזוג המתחתן), לסגור אירועים לכל עונת החתונות (כולל תקופת בין המיצרים, בה תשכנעו את החתן שבזכות הסבתא מהצד הבוכארי שלו מותר לו להתחתן בתקופה לפי פסיקת הלכה של הרב שקר כלשהו), לשחד את הגורמים הנכונים בעירייה או במועצה המקומות על מנת שלא יוציאו לכם צו סגירה (או פשוט לחתן את הבת שלהם), לחבל בגני אירועים של המתחרים (לא רק חבלה פיזית: גם ללכלך עליהם בביקורות באתר mit4mit תופס), למצוא דרכים יצירתיות להוציא עוד כסף מהמתחתנים אחרי שכביכול כבר סגרתם את המחיר הסופי למנה (“חבילת עיצוב”, “דמי התחברות לשירותי הגברה”, “תוספת יום חמישי”, “החזר עלויות על כוס שנשברה בחופה”…) ושלל אטרקציות מהנות אחרות שיהפכו אתכם לכרישים בתחום החתונות.

כמובן שבהתאם לטרנדים הנוכחיים כיום, משחק מהסוג הזה חייב להיות מוצע בשירות כמו Facebook. על מנת להגביר את הויראליות של המשחק, רצוי לאפשר לשחקנים להעלות screenshots מהאירועים עצמם בלחיצת כפתור כך שהתמונות מהמשחק יפורסמו כל חמש דקות בעמוד שלהם תחת הכותרת “!תמונות נוספות מהחתונה שלי” (היפוך סימן הקריאה במקור) ויתייגו אוטומטית את כל רשימת החברים שלהם כך שאף אחד לא יפספס את התמונה בטעות או בכוונה.

Sim צ’ק
המשחק המושלם לחובבי הכספים ואנשים שבטוחים שהם באמת מסוגלים להרים חתונה בעצמם, ובמסגרת המשחק תצטרכו לתכנן חתונה עד לפרטים הקטנים ביותר ולקוות שלא תפשטו את הרגל בדרך. האיזון העדין יצריך מכם להרים חתונה ראויה לאורחים שלכם (ש”נזכרים” לשים את הצק רק אחרי הארוחה ולכן יתקמצנו על הצק במידה ותתקמצנו על האוכל), אבל לא להיגרר סתם לכל מיני הוצאות מנופחות ומפתות כמו מופע זיקוקים בריקוד הסלואו הראשון, מעגל מתופפים הכולל כמה מסוממים שחזרו מהודו ותוקעים בשופר בדרך לחופה, שני DJs שמנגנים סט חי back 2 back, ומופע של אייל גולן.

רשימת האורחים (אותם אתם לא מכירים) תונחת עליכם מהמשפחה ואתם תצטרכו לגלות מה הם רוצים בחתונה לפי כרטיס הפרופיל שלהם, כשאת המידע הזה תוכלו להצליב עם היסטוריית הצקים שלהם שאמא שמראה מאירועים קודמים (רק במידה ותקנו את הDLC). במקביל תמצאו את עצמכם עוברים בין ספקים מתחרים שמשום מה כולם לוקחים את אותו המחיר ותאלצו לנהל איתם משא ומתן אמיץ וקשוח, כשבסופו של דבר תגלו שהם גם ככה לא זוכרים מה סיכמתם. בהמשך המשחק תאלצו גם לאשר הגעה של המוזמנים ולנהל אסונות כמו התהפכות משאית בכביש 6 שמעכבת את הרב וחצי מהאורחים, שריפות בשדה של גן האירועים (כי רציתם חתונה בטבע), או גודזילה.

השוס הגדול? במצב co-op דמוי Fable 2 שבו תוכלו לשחק כביכול יחד, אבל במצב הזה שחקן אחד שיקרא “החתן” (או Henchman) יהיה כבול למסך של השחקנית השניה שתיקרא “הכלה” בלי יכולת לשלוט בכלום או לקבל החלטות בעצמו (הכסף דווקא ירד מחשבון הבנק שלו).

אה: וכמו בכל משחק Sim טוב, אי אפשר באמת לנצח במשחק הזה.

Leisure Suit Larry: Wedding Crasher
סדרת הקווסטים המיתולוגית של אל לאו איבדה את הקסם שלה בשנות ה-2000 כשעברה לידיים אחרות. אחרי הביזיון של המשחק האחרון שזכה לתואר המשחק הגרוע של 2009 בלא מעט מקומות, הסדרה צריכה כנראה רענון רציני. ומה יכול להתאים יותר מקווסט בסגנון הסרט Wedding Crashers שבו לארי מתגנב לחתונה שבה הוא לא מכיר אף אחד במטרה לצוד אחת מהחברות הרווקות של הכלה?

את הפוטנציאל הקומי לגאגים זולים ובדיחות פיפי-קקי אפשר לשאוב מעשרות סרטים שיצאו בעשור האחרון וכולם נראים בערך אותו הדבר. מספר המלצות: סצינת שבה לארי מחכה בתא השירותים לאחת החברות ובמקום זה מוצאת אותו המנקה הרוסיה בת ה-60, סצינה שבה לארי מחדיר סם אונס ליין של אחת החברות אבל בסוף מגלה שבכלל מדובר בכוס שעליה הרב הולך לברך בחופה, סצינה עם אחת החברות של הכלה מהטיול אחרי-צבא לתאילנד שבסופו של דבר מתגלה כליידיבוי,  וסצינה עם אמא של סטיפלר לצלילי Mrs. Robinson.

Wedding Tapper HD
מי שזוכר את Tapper, או “מוזג הבארים” בעברית” יודע בוודאי שמדובר בקלאסיקת גיימינג שזכאית לרימייק מפואר לאחד משירותי ההורדה הקרובים לביתכם.

טוב, אז בתכלס היה רימייק בXbox Live Arcade שמשום מה נעלם. אבל כנראה זה רק בגלל שהיא לא באמת היתה מושקעת מספיק ולא כללה בתוכה חתונה. דמיינו לעצמכם חידוש אמיתי שכולל מלבד בירה נשר גם קהל מתוחכם שרוצה שתוציאו לו כל מיני קוקטיילים שאף אחד לא שמע עליהם, אנשים שיכורים שמקיאים על רחבת הריקודים ואתם צריכים לנקות אותה מהר לפני שהכלה תחליק ותשבור את הראש, ובוס שלוקח לעצמו את המעטפה עם הטיפים!

יותר כיף מזה קשה למצוא. בעצום רק במצב הco-op שבו תצטרכו להפעיל יחד קרייזי בר עם שוטים של טקילה שיתנפצו על הרצפה, או להתסובב ברחבה עם אבטיח ממולא בוודקה כל כך זולה מתוצרת אשדוד שרק מהריח שלה עולה לכם רפלקס הבחילה.

DJ Hero – מהדורת חתונה
אמנם DJ בחתונות זה קטע די ישראלי, אבל המכירות של DJ Hero של אקטיוויזן כנראה לא עמדו בציפיות ככה ששווה להם לנסות את זה. חתיכת פלסטיק מיותרת כבר יש, וכל מה שצריך להוסיף הוא בעצם כמה שירי חתונות קלאסיים שלעולם לא נמאס לרקוד אותם, או שבעצם נמאס כבר ממזמן אבל משום מה ממשיכים להשמיע אותם בכל חתונה והסיבה היחידה שאנשים ממשיכים לרקוד אותם זה כמויות האלכוהול החינמי שהם שתו בקבלת פנים, בדגש על הכוסית של השיבאס שהדוד של החתן מתעקש לדחוף לכם בשושו ליד כאילו זה משהו אקסלוסיבי אפילו שהתקדמנו מאז שנות ה-80 ובבר מציעים ג’וני כחול וסינגל מאלטים.

שירי חובה למהדורה כזו: Dr. Alban – It’s My Life', Alice Cooper – Poison, Grease Megamix, DaRude – Sandstrom, Pitbull – I know you want me, Latinos, Cidinho & Doca – Rap Das Armas, כל דבר של David Guetta או של הBlack Eyed Peas, ליאור נרקיס – ערב טוב לך, משינה – אין מקום אחר, יהודית רביץ – באה מאהבה, שוטי הנבואה – הזמנה לחתונה, צביקה פיק – מעלה מעלה… ומבחר שירים מאוסים אחרים בכל הסגנונות שתרצו, וגם בכמה כאלו שלא.

בונוסים יחודיים לגרסה: מצב Hardcore שבו האחות הקטנה של הכלה משתכרת ורוקדת בשמלת מיני על העמדה ואז מקיאה על המיקסר, החברים הערסים כל חמש דקות נדחפים לעמדה ומזיינים לך את השכל שתשים מזרחית או אינפקטד או גם וגם, והסבתא של החתן מתלוננת על הווליום שמפריע לה לנהל שיחה בעיראקית עם החברות שהיא הביאה לחתונה ובתכלס לא מכירות בכלל את הזוג.

Dead or Alive: Xtreme Bachelor Party Beach Volleyball (או בקיצור DOA:XBPBV)
המשחק המושלם למסיבות רווקים: משלב בין משחק ספורט תחרותי ומולטיפלייר לבין בנות בלבוש מינימלי שלאט לאט הופך לעוד יותר מינימלי עד לא קיים. השוס הגדול? אפשר פשוט לקחת את Xtreme Beach Volleyball הרגיל ופשוט למכור אותו מחדש. לא יודע למה איטגקי מתעקש לעשות פתאום משחקים אחרים כשיש לו כזה להיט בטוח ביד.

About swym